Stalen remmingwerken op transport

Gepubliceerd: 13 maart 2012

Maandag 12 maart a.s. zijn met een 120 tons kraan door De Boer & De Groot Civiele Werken uit Harlingen in Franeker, vier stalen remmingwerken van 15 bij 5 meter op het binnenvaartschip MS “Westeind” geladen. Het zwaarste element weegt 50 ton.

De Boer & De Groot Civiele werken heeft van Ballast Nedam opdracht gekregen het bestaande remmingwerk te demonteren en 4 nieuwe hogere remmingwerken te plaatsen bij de verbreedde Dr. J.M. Den Uijlbrug in Zaandam. Door gebruik te maken van vrijkomende stalen en houten onderdelen wist De Boer & De Groot een aanzienlijke kostenbesparing voor de gemeente Zaandam te realiseren. “Wij hadden al het idee dat hergebruik goed mogelijk zou zijn, wat na een uitgebreide inspectie ook bleek”, aldus hoofduitvoerder Jacob Stienstra. “De Den Uijlbrug is zo’n twintig jaar oud en destijds dusdanig goed gebouwd dat de meeste van de vrijkomende onderdelen zo weer gebruikt konden worden en weer jaren meegaan“. “Het remmingwerk voldoet straks weer aan alle eisen”.

De in Harlingen aangepaste en in Franeker opnieuw gecoate staalconstructie wordt per 86 meter lang binnenvaartschip vervoerd omdat transport per as, vanwege het gewicht en omvang, erg lastig is. Het transport nam ongeveer één dag in beslag zodat vanaf dinsdag 13 maart het remmingwerk op de door De Boer & De Groot eerder geplaatste stalen buispalen gemonteerd kan worden.

 

Meer nieuws

Onze projecten